divendres, 30 de maig del 2008

El fòrum.

Fa temps que intento esquivar escriure al fòrum de la Colla. Malgrat que trobo que és una bona eina per opinar, donar a conèixer algunes activitats i fer suggeriments, considero que l’anonimat ha fet que, en algunes ocasions, la gent adopti una posició defensiva i contraproduent per la imatge de la Colla.

Potser no sóc la persona idònia per dir quelcom al respecte, suposo que la meva joventut i les meves posicions crítiques amb alguns aspectes que considero que es podrien millorar, en comptades ocasions m’ha fet escriure sobre temes que són polèmics en un lloc que possiblement no és l’adequat. Ara, però, després d’haver viscut alguna experiència negativa he decidit que si mai tinc un problema o una opinió que no és l’oficial, ho vagi a parlar amb la persona en qüestió (del debat sempre se’n treuen coses bones) o simplement intento ignorar el tema. Al cap i a la fi, els castells són una activitat d'esbarjo.

Tornant a l'argument, no m’agrada l’anonimat. Les vegades que he escrit al fòrum, ho he fet amb el meu nom perquè amagant-me sota un pseudònim penso no ajuda a res. Simplement a no donar-se a conèixer, potser perquè el que es vol dir no es té prou valentia per dir-ho de forma clara. La pèrdua del respecte a les persones és una de les coses que em fa més ràbia i més quan no es té el valor de dir-ho de paraula i a la cara. En el cas que s'utilitzi el fòrum com a eina d'opinió, penso que donant a conèixer qui escriu el missatge, la polèmica pot anar més enllà de quatre lletres i traslladar-se a l'assaig. Algunes vegades les lletres s'interpreten malament. La paraula ens dóna facilitat per argumentar més àmpliament del què volem expresar-nos.

Amb tot aquest escrit no vull desqualificar a ningú, ni frenar la llibertat d’expressió que hi ha al fòrum (a alguns els deu servir d’entreteniment mentre estan a la feina, segur). Simplement crec que tots plegats hauríem de reflexionar sobre els temes que són interessants tractar-los allà, el què volem escriure, la informació que tenim i, sobretot, quina és la nostra intenció. Possiblement si reflexionem una mica abans d'escriure veurem com hi ha altres vies per aconseguir el què volem sense haver de "liar un pollastre".

Està clar que el fòrum dels Capgrossos ha d’existir, però potser hauria de funcionar d’una altra manera. Una de les solucions que m’havien passat pel cap seria proposar que per escriure comentaris al fòrum s’hagués d’estar registrat. Possiblement així evitaríem depèn quins comentaris que, amagats darrere un pseudònim, van dirigits amb la intenció de fer mal a les persones. Al mateix temps, però, quan veig les polèmiques de webcasteller.com m’adono que no és la millor opció. Quina paradoxa.

De fet, no sé quina és la solució. Aquesta segur que la té el nostre güepmestre. Només penso que seria millor que ens diguéssim les coses a la cara. Em sembla que tots som prou cívics per dialogar, segur que les nostres posicions al cap i a la fi no estan tant separades. Com popularment es diu, no hi ha res blanc ni res negre.

Pel què fa al tema polèmic candent del fòrum que és la tasca que, de moment, està portant a terme en Lluís Feliu (com que vaig decidir no escriure-hi més per parlar de castells, ho manifesto per aquí. Sí, quina tonteria deixar d’escriure a un lloc, per dir el mateix a un altre!), personalment haig de comentar que m’ha sorprès molt positivament. Tant ell com la resta de la tècnica. De la manera com s’estan portant els assaigs en aquest primer tram de temporada s’observa un lleuger canvi positiu per la nostra entitat.

4 comentaris:

Carol ha dit...

Les polèmiques no haurien de servir de precedent...Allò no va funcionar perquè, sincerament, s'ho van muntar una mica malament el fet que havies de registrar-te només des de la pàgina principal i tornar a la polèmica que volies comentar, i era molt incòmode. Jo vaig deixar d'escriure perquè em feia pal haver de fer tot el recorregut.

Si la pàgina té memòria i recorda l'usuari, i no t'has d'estar registrant cada cop crec q podria millorar (com a mínim al fòrum aquest de lapinya.cat funciona prou bé i si escric sovint és perquè no costa gaire i estic registrada...).

Sé que sona com molt gandul tot plegat, però si has d'entrar diàriament crec q va prou bé.

Tot i així no crec que un fòrum afecti la imatge d'una colla.. Potser sí, i parlo per parlar, però tot i les discussions i converses fora de lloc i morboses que s'han pogut crear al vostre fòrum per persones que no hi toquen gaire, la imatge de la vostra colla no m'ha canviat gens... :) D'aquesta gent n'hi ha a totes bandes, i segur que moltes d'aquestes persones ni tan sols són de les colles...

Perdó per la parrafada!! :S

Alba Galan i Garcia ha dit...

Carol,

Potser no canvia gaire la imatge que tens de la nostra Colla. Ara, podríem considerar que tu ets una fidel seguidora nostra :P

A mi no m'agraden les discussions morboses que es munten al fòrum. Més que res, perquè aquest ambient tens i destructiu que es pot veure a la web, no el veig als assaigs. I això em preocupa. La gent està descontenta i no té nassos de dir-ho a la cara o nómés són ganes de tocar la moral?

Apa xula, a estudiar!

TRO(B/V)ADOR DEL SANT GRAAL ha dit...

Dimarts vàm descarregar a assaig el Pde6 i ja es va fer proves amb folre per Pilar de set.No sé si es real o ho estic somiant.Que bè s'està quan s'està bééeee.
No s'ha comentat encara.Bon voyage à Créteil,jo hi vaig.

Oscar Montserrat "TETE" ha dit...

Hola Alba. Soc l'Òscar Montserrat, a l'igual que tu col·laboro el l'Espadat.
T'escric perquè diria que avui, a la diada de Sant Joan de Valls, he estat ben a prop de tu, ja que m'ha semblat que et cridaven com a Alba i que eres de Capgrossos (tot i que no ho puc afirmar al 100%. Anaves amb un home i estaves fent fotos de l'actuació.
Jo soc el que anava amb una samarreta groga de Moritz i també feia fotografies.
La meva timidesa crònica ha impedit que t'ho preguntes directament, però per això t'ho comunico aquí i si el que estic dient és cert a veure si en una altra ocasió coincidim.